voorkant van het Zeeuws Archief in Middelburg

Word jij onze projectleider/adviseur digitale informatie Zeeuws e-Depot?

Word jij onze nieuwe collega? Het Zeeuws Archief zoekt een projectleider/adviseur digitale informatie voor 32 tot 36 uur per week.

Het Zeeuws Archief is het Regionaal Historisch Centrum van Zeeland. Het beheert en bewaart de archieven en collecties van Zeeuwse overheden, particulieren en bedrijven. Het Zeeuws e-Depot biedt digitale opslag, authenticiteit en toegankelijkheid en is beschikbaar voor archieven van alle Zeeuwse overheden en decentrale rijksinstellingen in Zeeland. Ook is het Zeeuws e-Depot beschikbaar voor de digitale archieven van bedrijven, verenigingen en stichtingen in Zeeland.

Het e-Team van het Zeeuws Archief is verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van het Zeeuws e-Depot en werkt samen met de aangesloten overheden. In aansluittrajecten adviseren wij over het op orde brengen van de digitale informatiehuishouding, bij inrichtingskeuzes op het gebied van digitaal archiveren en bij duurzaam informatiebeheer. Het e-Team bestaat uit een coördinator e-Depot, twee functioneel beheerders, en twee projectleiders/adviseurs. In verband met het vertrek van één van onze collega’s zijn wij per direct op zoek naar een:

Projectleider/adviseur digitale informatie

voor 32 tot 36 uur per week

Taken en verantwoordelijkheden

  • Optreden als projectleider in aansluittrajecten van Zeeuwse overheden.
  • Begeleiden bij het exporteren en op orde brengen van digitale archieven en adviseren over het proces van overbrenging.
  • Opstellen en opvolgen van projectplannen, impactanalyses en mappings.
  • Informeren van overheden op tactisch en operationeel niveau, o.a. over de voorwaarden en wijze waarop digitale archieven naar het e-Depot kunnen worden overgebracht.
  • Adviseren van overheden bij de ontwikkeling van een bewaarstrategie voor de digitale archieven en over actuele ontwikkelingen als archiving by design. Je bent werkzaam op het grensvlak van bedrijfsprocessen en informatietechnologie.
  • Onderhouden van contacten met softwareleveranciers en andere archiefinstellingen.
  • Meewerken binnen het e-Team aan de (door)ontwikkeling van het Zeeuws e-Depot en de daartoe behorende werkprocessen.
  • Delen van ervaringen en kennis over projecten met collega’s binnen en buiten het Zeeuws Archief.

Functie-eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau en een relevante opleiding bij voorkeur op het gebied van informatiemanagement, projectmanagement of IT.
  • Ervaring met implementatietrajecten en projectmatig werken.
  • Kennis van methoden, technieken, applicaties en systemen op het gebied van digitaal informatiebeheer en/of archivering.
  • Vaardig in het herkennen en benoemen van de specifieke informatiebehoefte van verschillende overheden en de vertaling hiervan naar een aanbod van kennis- en informatieproducten.
  • Bedreven in het onderhouden van diverse relevante contacten binnen en buiten de organisatie en in staat een relevant netwerk op te bouwen en te onderhouden.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • In het bezit van een rijbewijs.

Daarbij is een pré:

  • Certificering in één of meerdere projectmethodieken.
  • Kennis van relevante wet -en regelgeving (o.a. Wet Open Overheid, Archiefwet, Algemene Verordening Gegevensbescherming).
  • Ervaring met de informatiehuishouding van een overheidsorganisatie; records management, systeemarchitecturen en/of preserveringstools.
  • Kennis van actuele ontwikkelingen zoals archiving by design, common ground en open data.

Competenties

  • Je bent doortastend, pakt uit jezelf relevante zaken op en toont initiatief. Je zoekt kansen en mogelijkheden en draagt ideeën of oplossingen aan.
  • Je beweegt je gemakkelijk tussen de verschillende stakeholders en organisatieonderdelen en legt makkelijk contact. Daarin ben je organisatiesensitief en omgevingsbewust.
  • Je bent resultaatgericht en je kunt kaders en richtlijnen vertalen naar de dagelijkse praktijk.
  • Je bewaakt de voortgang van lopende projecten en je levert tijdig afgesproken resultaten.
  • Je bent flexibel en kiest een aanpak die past bij de situatie. Je bent in staat het doel en/of de aanpak te wijzigen als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Je past je gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan, maar je bent ook standvastig als dit nodig is.
  • Je werkt geordend en vindt het leuk om te pionieren in het ontwikkelen van nieuwe werkwijzen en het inrichten van processen.

Ons aanbod

  • Het Zeeuws Archief beschikt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en je komt te werken in een prachtige historische werkomgeving.
  • De functie is ingedeeld in schaal 10, Cao SGO. Het salaris begint met € 3.090,- en eindigt op € 4.671,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 april 2022) *
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% per jaar dat voor diverse doelen ingezet kan worden.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst bij goed functioneren.
  • Een mobiele telefoon en laptop en de mogelijkheid om een deel van de tijd vanuit huis te werken.

* Er is een principeakkoord bereikt over onze CAO, waardoor er een salarisverhoging verwacht wordt van € 240,- bruto per maand + 2% met terugwerkende kracht ingaande 2 januari 2023. De verwachting is dat dit op 6 april bekrachtigd wordt.

Informatie

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Hanneke van Aalst, afdelingshoofd Informatie & Kennis, tel. 0118-678800 of Frank Bloemsaat, coördinator e-Depot, tel. 0118-678816.

Interesse in deze functie?

Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk 10 april en kan je per e-mail versturen naar vacature@zeeuwsarchief.nl onder vermelding van: Vacature Projectleider/adviseur digitale informatie. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op maandagmiddag 17 april.

Voldoe je niet aan alle eisen maar ben je wel enthousiast en gemotiveerd, dan vragen we je om toch te reageren.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.