Het Van de Perrehuis in Middelburg.

Word jij onze senior functioneel beheerder Zeeuws e-Depot?

Word jij onze nieuwe collega? Het Zeeuws Archief zoekt een senior functioneel applicatiebeheerder voor 32 tot 36 uur per week.

Het Zeeuws Archief is het Regionaal Historisch Centrum van Zeeland. Het beheert en bewaart de archieven en collecties van Zeeuwse overheden, particulieren en bedrijven. Het Zeeuws e-Depot biedt digitale opslag, authenticiteit en toegankelijkheid en is beschikbaar voor archieven van alle Zeeuwse overheden en decentrale rijksinstellingen in Zeeland. Ook is het Zeeuws e-Depot beschikbaar voor de digitale archieven van bedrijven, verenigingen en stichtingen in Zeeland.

Het e-Team van het Zeeuws Archief is verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van het Zeeuws e-Depot en werkt samen met de aangesloten overheden. In aansluittrajecten adviseren wij over het op orde brengen van de digitale informatiehuishouding, bij inrichtingskeuzes op het gebied van digitaal archiveren en bij duurzaam informatiebeheer. Het e-Depot is ondergebracht in Preservica en als functioneel beheerder hou jij je bezig met het beheer, inrichting en optimalisatie van deze software.

In verband met het vertrek van een van onze collega’s zijn wij per direct op zoek naar een:

Senior functioneel beheerder Zeeuws e-Depot

voor 32 tot 36 uur per week

Taken en verantwoordelijkheden

  • Beheren van bestaande en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.
  • Vormgeven en optimaliseren van processen binnen het e-Depot en de vertaling naar functionaliteiten en inrichting.
  • Volgen van externe ontwikkelingen op het gebied van digitaal informatiebeheer en het vertalen ervan naar proces- en inrichtingsvoorstellen.
  • Voorbereiden en opnemen van digitale archieven van onze samenwerkingspartners.
  • Begeleiden en uitvoeren van projecten op het gebied van migraties en conversies.
  • Functioneel beschrijven van eisen in het kader van aanbestedingen en het opvragen van offertes bij leveranciers.
  • Opdrachten uitzetten bij leveranciers, onderhouden contacten en overleg in het kader van kwaliteitsbewaking.

Functie eisen

  • Minimaal HBO werk -en denkniveau en een relevante opleiding bij voorkeur op het gebied van informatiemanagement of ICT.
  • Kennis van en ervaring met applicatiebeheer en gebruikersondersteuning.
  • Kennis van digitaal informatiebeheer, databasemanagementsystemen en records managementsystemen.
  • Ervaring met de uitvoering of begeleiding van migraties en conversies.
  • Vaardig in het opstellen van ontwikkel- en inrichtingsvoorstellen.
  • Je vindt het leuk om technische en inhoudelijke vraagstukken uit te leggen aan collega’s, gebruikers en leveranciers.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • In het bezit van een rijbewijs.
  • Affiniteit met erfgoed en archieven.

Daarbij is een pre:

  • Kennis van Python, scripting, XML en metadatering.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Wet Open Overheid, Archiefwet, Algemene Verordening Gegevensbescherming).
  • Ervaring met de informatiehuishouding van een overheidsorganisatie; records management, systeemarchitecturen en/of preserveringstools.
  • Kennis van actuele ontwikkelingen zoals archiving by design, common ground en open data.

Competenties

  • Je werkt graag samen in een team dat oplossings-en resultaatgericht is.
  • Je vindt het een uitdaging dat het e-Depot nog volop in ontwikkeling is en dat je hier een belangrijke bijdrage aan levert.
  • Je bent klantgericht en werkt nauw samen met je collega’s van het e-Team richting onze samenwerkingspartners.

Ons aanbod

  • Het Zeeuws Archief beschikt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en je komt te werken in een prachtige historische werkomgeving.
  • De functie is ingedeeld in schaal 10, Cao SGO. Het salaris begint met € 3.396,- en eindigt op € 5.009,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% per jaar dat voor diverse doelen ingezet kan worden.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst bij goed functioneren.
  • Een mobiele telefoon en laptop en de mogelijkheid om een deel van de tijd vanuit huis te werken.

Informatie

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Hanneke van Aalst, afdelingshoofd Informatie & Kennis, tel. 0118-678800 of Frank Bloemsaat, coördinator e-Depot, tel. 0118-678816.

Interesse in deze functie?

Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 1 september en kan je per e-mail versturen naar vacature@zeeuwsarchief.nl onder vermelding van: Vacature senior functioneel beheerder. De sollicitatiegesprekken worden in overleg gepland.

Voldoe je niet aan alle eisen maar ben je wel enthousiast en gemotiveerd, dan vragen we je om toch te reageren.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.